Liebe User,
gerne erinnere ich mich daran, dass es in den letzten Jahren immer wieder einen extremem Hype und Nachfrage für sehr schöne Jetprops gab jüngeren Baujahrs zwischen 2000 und 2005, vor der Avidyne Zeit.
Da in dem Zeitraum 2000-2005 gerade mal gute 125 Mirage gebaut worden sind, gibt es auch nicht so sonderlich viele, welche am Ende zu einer Jetprop konvertiert worden sind.
Auf jeden Fall würde ich gerne mitteilen, dass nun eine dieser begehrten Maschinen mit D Kennung zum Verkauf steht.
BJ: 2003, konvertiert 2006
1875h Zelle, 1555h auf PT6A-35 und 200h auf neuem 5 Blatt MT Propeller
Avionik:
Autopilot: S-Tec 55X with yaw damper and separate control unit or through G500 (GAD43E)
PFD: Garmin G500 with SVT, SAT weather, Jeppesen Charts, Traffic, Stormscope, Terrain, Obstacles
Garmin Flight Stream 210 for Bluetooth FPL transfer from iPad to GTN750/650
2xCOM/NAV/GPS: Garmin GTN750 and Garmin GTN650 displaying Terrain, Traffic and Stormscope
Emergency backup PFD: L3 ESI 2000 (self battery powered)
MFD: KMD 850 and IHAS 8000 displaying Terrain, Weather Radar, Stormscope, Traffic and MAP Mode
Traffic/EGPWS: King KMH 820 displayed on MFD
Weather radar: King Radar 2000 with vertical profile displayed on MFD
SAT weather: Garmin GSR 56 displayed on G500
Stormscope: BF Goodrich WX500
Crosspointer: Garmin GI 106
DME: King KN 63
Audio: Garmin GMA 350
ELT: Artex 406mHz
2xTransponder: Garmin GTX 330ES Mode S and ADSB-out compliant
Additional Equipment
Rear cabin heater, Air conditioning, Insulation package, Glare shield fans, Pilot and Co-Pilot airbag seatbelts, EGPWS, Angle of Attack indicator by Alpha Systems, Co-Pilots panel, CD player, LoPresti “Boom Beam” landing light, Dual external Victron 24V battery charger, Shadin trend monitoring and fuel computer incl. upgraded USB stick download, G-Meter, Davtron digital clock, 6th seat available
Wenn also jemand hier in der Community Interesse an einer top gepflegten Jetprop DLX jüngeren Jahrgangs hat, dann bitte bei mir melden.
Greets,
Lex