Login: 
Passwort: 
Neuanmeldung 
Passwort vergessen



Das neue Heft erscheint am 1. Dezember
NfL: Deutschland macht kalten Flugleiter-Entzug
Lycoming Pleuel-AD
Weltumrundung Teil 2
Crew Resource Management für SP ops
Mit dem Starfighter ins All
Unfall: Vertrimmt
Engagierter Journalismus aus Sicht des eigenen Cockpits
Engagierter Journalismus aus Sicht des eigenen Cockpits
Sortieren nach:  Datum - neue zuerst |  Datum - alte zuerst |  Bewertung

2. Februar 2020: Von Jan Brill an Jan Brill

I would like to make a longer trip and use the flying for my type rating training. Is this possible?

Yes, this is possible and also it's a lot of fun, too! We're happy to work with you on this and make your training-trip happen. Please note two caveats however:

  1. Not all countries outside Europe allow flight training in this way

  2. While flying to Oshkosh or to the Himalaya or into the Serengeti is maximum fun, longer flights are by far not as effective for training as dedicated training missions are. So when your normal practical training would take 10 hours it could easily double or triple with those different flight profiles.
    The best solution would be a mix that includes dedicated training missions towards the end of the course.

1 Beiträge Seite 1 von 1

 

Home
Impressum
© 2004-2024 Airwork Press GmbH. Alle Rechte vorbehalten. Vervielfältigung nur mit Genehmigung der Airwork Press GmbH. Die Nutzung des Pilot und Flugzeug Internet-Forums unterliegt den allgemeinen Nutzungsbedingungen (hier). Es gelten unsere Datenschutzerklärung unsere Allgemeinen Geschäftsbedingungen (hier). Kartendaten: © OpenStreetMap-Mitwirkende, SRTM | Kartendarstellung: © OpenTopoMap (CC-BY-SA) Hub Version 14.23.01
Zur mobilen Ansicht wechseln
Seitenanfang