Ja, sofern die IFR Datenbank aktuell bzw. das eingebaute Equipment überhaupt für IFR "freigegeben" ist. Das sollte in den AFMS (AFM Supplements) stehen und basiert auf STC und Co. Beispielsweise ist ein mittels CS-STAN eingebautes GNS430 nicht für IFR nutzbar.
Hier steht es gut beschrieben:
https://myclimbrate.com/2018/09/27/news-ifr-minimum-equipment-in-europe-part-nco/
Die Basics:
NCO.IDE.A.125 Operations under IFR – flight and navigational instruments and associated equipment
Regulation (EU) 2019/13842019/1384
Aeroplanes operated under IFR shall be equipped with:
(a) a means of measuring and displaying the following:
(1) magnetic heading;
(2) time in hours, minutes and seconds;
(3) barometric altitude;
(4) indicated airspeed;
(5) vertical speed;
(6) turn and slip;
(7) attitude;
(8) stabilised heading;
(9) outside air temperature; and
(10) Mach number, whenever speed limitations are expressed in terms of Mach number;
(b) a means of indicating when the supply of power to the gyroscopic instruments is not adequate; and
(c) a means of preventing malfunction of the airspeed indicating system required in (a)(4) due to condensation or icing.
Zusätzlich gibt es noch "Airspace Rules", z.B. ist in vielen Ländern ab FL095 RNAV5 vorgeschrieben.
In vielen AIPs finden sich auch Hinweise wie "DME required for IFR flight" -> dies ist nichtim Einklang mit EU Recht und falsch, sofern man keine Verfahren fliegt die kein DME enthalten.
NCO.IDE.A.205 Management of aeronautical databases
The pilot-in-command shall ensure the timely distribution and insertion of current and unaltered aeronautical databases to the aircraft that require them.