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17. März 2011: Von Peter Neumann an 
Ja, bei Gelegenheit möchte ich auch noch einen US PPL oder CPL machen - wobei ich meine, auch nach europäischen Vorschriften noch recht fit zu sein.

Beim LBA anrufen - der Kontrolleur in EDFM hat mir einen Kontakt beim LBA genannt und dort sei man der Ansicht, dass ich eine Ordnungswidrigkeit begangen habe. Das will ich nun im O-Ton hören und kann mir dann überlegen, ob ich es darauf ankommen lasse.
18. März 2011: Von  an Peter Neumann
>Beim LBA anrufen - der Kontrolleur in EDFM hat mir einen Kontakt beim LBA genannt und dort sei man der Ansicht, dass ich eine Ordnungswidrigkeit begangen habe. Das will ich nun im O-Ton hören und kann mir dann überlegen, ob ich es darauf ankommen lasse

Jetzt wird'S richtig interessant. Die Vorschrift (und es muss zwangsläufig eine amerikanische sein) können die Herrschaften dann ja sicher zeigen. Im Übrigen wäre doch das FÜhren eines Lfz ohne Erlaubnis nie nur eine Ordnungswidrigkeit, oder?
18. März 2011: Von  an 
FAA Regelungen § 61.75 Private pilot certificate issued on the basis of a foreign pilot license

compliziert, aber erklärt vieles (sorry, keine Zeit um Ausschnitte hier einzufügen)

zu finden bei: www.faa.gov
18. März 2011: Von Peter Neumann an 
Mein Telefonat mit dem LBA war ergebnislos. Ich solle mir in den USA eine Bestätigung besorgen, dass die Amerikaner mein deutsches medical anerkennen! Das haben sie ja wohl durch das Ausstellen der Plastikkarte, das ich beim FSDO in Orlando beantragt habe - medical war natürlich ein Thema - genügend bestätigt.

Nun werde ich die Sache beenden, indem ich schriftlich um die Bekanntgabe der FAR bitte, die besagt, dass mein deutsches medical nicht ausreicht. Dann dürfte nichts mehr kommen.

Sollte es anders sein, so werde ich hier berichten.

Schönes Wochenende und viele happy landings
Peter
18. März 2011: Von Peter Neumann an 
Vielen Dank, die FAR Title 14, Part 61, §61.75 Absatz 4 werde ich meinem Fax beifügen.

§ 61.75 Private pilot certificate issued on the basis of a foreign pilot license.
(a) General. A person who holds a foreign pilot license at the private pilot level or higher that was issued by a contracting State to the Convention on International Civil Aviation may apply for and be issued a U.S. private pilot certificate with the appropriate ratings if the foreign pilot license meets the requirements of this section.
(b) Certificate issued. A U.S. private pilot certificate issued under this section must specify the person's foreign license number and country of issuance. A person who holds a foreign pilot license issued by a contracting State to the Convention on International Civil Aviation may be issued a U.S. private pilot certificate based on the foreign pilot license without any further showing of proficiency, provided the applicant:
(1) Meets the requirements of this section;
(2) Holds a foreign pilot license, at the private pilot license level or higher, that does not contain a limitation stating that the applicant has not met all of the standards of ICAO for that license;
(3) Does not hold a U.S. pilot certificate other than a U.S. student pilot certificate;

(4) Holds a medical certificate issued under part 67 of this chapter or a medical license issued by the country that issued the person's foreign pilot license; and

(5) Is able to read, speak, write, and understand the English language. If the applicant is unable to meet one of these requirements due to medical reasons, then the Administrator may place such operating limitations on that applicant's pilot certificate as are necessary for the safe operation of the aircraft.
(c) Aircraft ratings issued. Aircraft ratings listed on a person's foreign pilot license, in addition to any issued after testing under the provisions of this part, may be placed on that person's U.S. pilot certificate for private pilot privileges only.
(d) Instrument ratings issued. A person who holds an instrument rating on the foreign pilot license issued by a contracting State to the Convention on International Civil Aviation may be issued an instrument rating on a U.S. pilot certificate provided:
(1) The person's foreign pilot license authorizes instrument privileges;
(2) Within 24 months preceding the month in which the person applies for the instrument rating, the person passes the appropriate knowledge test; and
(3) The person is able to read, speak, write, and understand the English language. If the applicant is unable to meet one of these requirements due to medical reasons, then the Administrator may place such operating limitations on that applicant's pilot certificate as are necessary for the safe operation of the aircraft.
(e) Operating privileges and limitations. A person who receives a U.S. private pilot certificate that has been issued under the provisions of this section:
(1) May act as pilot in command of a civil aircraft of the United States in accordance with the pilot privileges authorized by this part and the limitations placed on that U.S. pilot certificate;
(2) Is limited to the privileges placed on the certificate by the Administrator;
(3) Is subject to the limitations and restrictions on the person's U.S. certificate and foreign pilot license when exercising the privileges of that U.S. pilot certificate in an aircraft of U.S. registry operating within or outside the United States; and
(f) Limitation on licenses used as the basis for a U.S. certificate. A person may use only one foreign pilot license as a basis for the issuance of a U.S. pilot certificate. The foreign pilot license and medical certification used as a basis for issuing a U.S. pilot certificate under this section must be written in English or accompanied by an English transcription that has been signed by an official or representative of the foreign aviation authority that issued the foreign pilot license.
(g) Limitation placed on a U.S. pilot certificate. A U.S. pilot certificate issued under this section can only be exercised when the pilot has the foreign pilot license, upon which the issuance of the U.S. pilot certificate was based, in the holder's possession or readily accessible in the aircraft.
[Doc. No. 25910, 62 FR 16298, Apr. 4, 1997, as amended by Amdt. 61–124, 74 FR 42556, Aug. 21, 2009]

Nochmals schönes WE
Peter
18. März 2011: Von RotorHead an Peter Neumann
Nach deutschem Recht muss man nicht seine Unschuld beweisen, der Staat muss die Schuld nachweisen. Falls das LBA eine Ordnungswidrigkeit verfolgen will, muss es hierfür erst einmal die entsprechende Ordnungswidrigkeitsvorschrift und den Tatbestand nachweisen. Beides wird es nicht könnnen, weil nichts davon zutrifft.
18. März 2011: Von  an RotorHead
Auf meinen PPL-IFR-MEP FAA steht :
Issued on the Basis of and valid only when accompanied by Germany Pilot Licence Number XYZ. All Limitations and Restrictions on the Germany Pilot License apply.

Dem ist aus meiner Sicht nichts hinzuzufügen. Solange ich eine deutsche (oder FAR) Lizenz habe, ist das IFR gültig. Auch das FAA...

Aber wie der Vorredner schon sagte, das LBA muss beweisen, das es eine Regelung gibt, die das vorschreibt. Und das wird es nicht haben.

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