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Reise | Gebühren NAV Canada  
11. September 2014: Von Sebastian G____ 
Hallo zusammen,
habe von NAV Canada eine Rechnung bekommen gut 300 CAN Dollar bei MTOW 1950kg für die vier typischen Legs BIRK - BGBW - CYYR - BGBW - BIRK
An sich nicht schlimm aber ist das normal? Mich wundert insb. dass die auch für die Strecke BIRK - BGBW etwas berechnen. Das war wohl ein teurer radio call mit Gander Radio ;-)
11. September 2014: Von Tina Haug an Sebastian G____ Bewertung: +2.00 [2]
Hallo,

uns ist genau das gleiche passiert, über 300CAD für BIRK-BGBW-CYYR. Dann kommt später noch eine kleine Rechnung für jedes Quartal, in dem man irgendwie mit NAV CANADA zu tun hat. Ich habe nachgefragt und diese Erklärung bekommen:

> To clarify the charges for the flights on invoice CS196936, one charge that you have received is the NAT – North Atlantic Enroute Facilities Charge which is a flat rate of $93.24 that is assessed for the provision or availability of air navigation services to an aircraft during the course of a flight in the Gander Oceanic FIR/CTA.
>
> You have also received Int’l Communication Services Charge which is for air-ground radio frequencies and certain other communication links provided or made available to an aircraft during the course of an international flight, since our records are indicating it was voice communication the charge is $58.56.
>
> Regardless of the weight of your aircraft these above charges would remain the same as they are flat rates.
>
> Invoice GA141905, is the invoice containing the quarterly charge that is assessed to all foreign registered propeller aircraft between 0.617 and 2.0 metric tonnes for the Air Navigation services in Canada. With your aircraft weight being 1315kg that calculates to 1.32metric tonnes therefore the quarterly charge of $17.00 is applied.

Wir fanden das auch nicht gerade billig, vor allem wenn man bedenkt, dass meistens gar keine Funkverbindung besteht ;-)

Viele Grüße,
Tina
11. September 2014: Von Achim H. an Tina Haug
You have also received Int’l Communication Services Charge which is for air-ground radio frequencies and certain other communication links provided or made available to an aircraft during the course of an international flight, since our records are indicating it was voice communication the charge is $58.56.

Ja, so ein internationales Ferngespräch ist natürlich teurer als ein Ortsgespräch... In der Fliegerei war der Phantasie beim Gebührenerfinden noch nie Grenzen gesetzt.

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