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5. Mai 2022: Von Charlie_ 22 an Charlie_ 22

Ein gutes Dokument ist dieser, der AOPA:

https://www.aopa.org/-/media/files/aopa/home/pilot-resources/safety-and-proficiency/accident-analysis/special-reports/1302agingpilotreport.pdf

Zitat:

On the commercial aviation side, one study (Li 7) followed a group of more than 3,000 air carrier and air taxi pilots over a ten-year period, tracking their flight time and accident involvement. In this case, it was found that greater flight experience had a significant positive impact on the risk of accident involvement, while increasing age did not seem to have an offsetting negative effect.

Natürlich zeigt der Artikel auch die Probleme auf, die ältere Piloten haben können. Aber das führt im Rahmen dieses Threads zu weit.

5. Mai 2022: Von F. S. an Charlie_ 22

Wenn ich es nicht besser wüsste, dann würde ich Dir Vorsatz dabei unterstellen, dass Du nicht die auf Dein Zitat folgenden Sätze aus der Studie auch zitiert hast:

However, the authors concluded that the latter fact may reflect a strong “healthy worker effect,” in which the strict FAA medical standards minimize the observable impacts of aging. This is an important point to bear in mind when considering research limited to professional pilots, particularly those subject to Class I medical examinations.

Hinzu kommt natürlich, dass bei dieser einen Studie nur commercial pilots berücksichtigt wurden, also die Altersgruppe der über 65jährigen praktisch gar nicht vorkam.

5. Mai 2022: Von Charlie_ 22 an F. S.

Natürlich habe ich das auch gelesen, aber, wie gesagt - könne wir dieses Thema hier nicht auf so einer banalen Ebene abhandeln.

Und: Wenn der "healthy worker"-Effekt zutrifft, warum sollte dieser meiner Ansicht widersprechen? Er ist dann gültig, auch für Privatpiloten.

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Data synthesis: No study on aircraft accidents or pilot performance has shown an increased accident risk for over-60-year-old pilots. Normal age-related cognitive changes probably have minimal impact on aviation safety up to age 70, given above average health, education, and experience in airline pilots.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/1634710/#:~:text=Data%20synthesis%3A%20No%20study%20on,and%20experience%20in%20airline%20pilots.

PS: Auch ich glaube, dass es eine Schwelle gibt, ab der es wieder gefährlicher wird. Ich hätte sie - je nach Konstitution, auf 75-80 gelegt. Solche Zahlen habe ich irgendwo gelesen.


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