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15. Juni 2015: Von Markus G. an Manfred Saulauf
Ich habe mit meinem IO360 (RV7A) auch lange verschiedenes versucht. Was bei mir super funktioniert ist die Anleitung von Mattituck:

How do I start my fuel Injected Lycoming style TMX IO-360?

Procedure for a cold engine:
(1) Set propeller governor control in "Full RPM" position (where
applicable).
(2) Turn fuel valve "On".
(3) Open throttle wide open, move mixture control to "Full Rich"
turn boost pump on, approximately 3 to 5 seconds, turn boost pump off,
then return throttle to "Closed" and return mixture control to
"Idle Cut-Off".
(4) Open throttle 1/4 to 1/2 of travel. Keep you hand on the throttle during the staring process to make movement toward the idle position after the engine has started an easy immediate thing to be able to do.
(4) Set magneto selector switch (consult airframe manufacturer's
handbook for correct position).
(5) Engage starter.
(6) Engine starts.
(7) Retard throttle towards idle position.
(8) Move mixture control slowly and smoothly to "Full Rich".
(9) Check oil pressure gage. If minimum oil pressure is not indicated
within thirty seconds, stop engine and determine trouble.


Procedure for a hot engine that was shut down with in a few minutes ago:
(1) Set propeller governor control in "Full RPM" position (where
applicable).
(2) Turn fuel valve "On".
(3) Open throttle wide open, move mixture control to "Full Rich"
return throttle to "Closed" and return mixture control to
"Idle Cut-Off".
(4) Open throttle 1/4 to 1/2 of travel. Keep you hand on the throttle during the staring process to make movement toward the idle position after the engine has started an easy immediate thing to be able to do.
(4) Set magneto selector switch (consult airframe manufacturer's
handbook for correct position).
(5) Engage starter.
(6) Engine starts.
(7) Retard throttle towards idle position.
(8) Move mixture control slowly and smoothly to "Full Rich".
(9) Check oil pressure gage. If minimum oil pressure is not indicated
within thirty seconds, stop engine and determine trouble.

Procedure for a hot engine that was shut down more than a couple of minutes ago:
(1) Set propeller governor control in "Full RPM" position (where
applicable).
(2) Turn fuel valve "On".
(3) Open throttle wide open, move mixture control to "Full Rich"
turn boost pump on, approximately 1 second or less, turn boost pump off,
then return throttle to "Closed" and return mixture control to
"Idle Cut-Off".
(4) Open throttle 1/4 to 1/2 of travel. Keep you hand on the throttle during the staring process to make movement toward the idle position after the engine has started an easy immediate thing to be able to do.
(4) Set magneto selector switch (consult airframe manufacturer's
handbook for correct position).
(5) Engage starter.
(6) Engine starts.
(7) Retard throttle towards idle position.
(8) Move mixture control slowly and smoothly to "Full Rich".
(9) Check oil pressure gage. If minimum oil pressure is not indicated
within thirty seconds, stop engine and determine trouble.

Markus
15. Juni 2015: Von Roland Schmidt an Markus G.
In der zeit bin ich mit dem Rotax ungefähr schon 100 NM geflogen :-)
15. Juni 2015: Von Markus G. an Roland Schmidt Bewertung: +2.67 [3]
Das halte ich für ein Gerücht, bis Du Deinen Ölkreislauf zu röcheln bekommen hast um den Ölstand zu messen, steh ich am Rollhalt und lasse warmlaufen .Bin selbst viele Jahre Rotax geflogen...

Markus

15. Juni 2015: Von Albert Paleczek an Markus G.
... Nicht zu vergessen die gefühlte halbe Stunde bis das Öl auf 50 Grad aufgewärmt ist ...
15. Juni 2015: Von Roland Schmidt an Markus G.
Ich muss aber dafür zwischen den100h- Intervallen nicht nachfüllen, ach nee der Lycosaurus muss ja alle 50 h. Holst mich mit der RV trotzdem ein, also peace :-)
15. Juni 2015: Von Georg v. Zulu-eZulu-schwit-Zulu an Roland Schmidt Bewertung: +1.00 [1]
Beim Rotax sind nach meiner Erfahrung die Mindest-Temperatur-Stände eh' ein "der Zeiger steht doch gar nicht mehr so ganz links, oder?".
Mein Thielert springt ja - hot oder cold - an wie nix. Aber in der Zeit, bis die LEDs endlich "grün" sagen, ist der O320 - wenn er denn angesprungen ist - schon längst am Rollhalt. Und auch die 2 Minuten Power-Idle für den Turbo-Cool-Down nach der Landung sind manchmal lang.
Dann ist die Installation nicht gut. Viele Rotaxe laufen inzwischen mit Thermostaten - da geht das Aufwärmen genauso schnell wie bei einem modernen Auto. Ich habe ein Wasserthermostat und einen relativ kleinen Ölkühler. Nach dem Anlassen warte ich ein paar Minuten, bis die Öltemperatur bei 30°C ist, dann rolle ich los. Am Rollhalt habe ich dann etwa 50-60°C, je nach OAT und Flugplatz. Nach allen Checks bin ich bei knapp 80°C, wenn ich aufrolle, die CHT sind dann bei 90-100°C. Im Reiseflug bei Standardtemperatur habe ich 90°C Öl, im ausgedehnten Steigflug wenn's warm ist auch schon mal 120°C. Da kann ich die Temperatur an's Limit (130°C) bringen, dann steige ich etwas flacher. Den Turbo Kühllauf verbinde ich mit den Dingen, die ich nach er Landung sowieso zu erledigen habe. Naja, eigentlich ging's ja nicht um den Rotax - sollte nur ein kleines Scherzchen hinsichtlich der Startprozedur des Lycos sein :-)

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