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Das neue Heft erscheint am 30. März
War früher alles besser?
Frühjahrsflug in die Normandie
EDNY: Slot-Frust und Datenleck
Triebwerksausfall kurz nach dem Start
Der kleine QRH-Bausatz
Unfall: Wer zu oft warnt ...
Engagierter Journalismus aus Sicht des eigenen Cockpits
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20. August 2021: Von Flieger Max L.oitfelder an Hubert Eckl Bewertung: +1.00 [1]
Ich hab es auch nicht geglaubt und deshalb auf der Austrocontrol Website nachgesehen: der Eintragungsschein ist beim Flug im Original mitzuführen, eine Kopie gilt nicht..
21. August 2021: Von Kilo Papa an Flieger Max L.oitfelder

Die bessere Quelle wäre die Part-NCO gewesen...

21. August 2021: Von Andreas Jaschke an Kilo Papa
Erstmal vielen Dank für all eure Hinweise. Die Dokumente sind nun per Einschreiben inkl. Rückschein an die Behörden verschickt worden. Bin gespannt wie lange es dauert.
21. August 2021: Von Flieger Max L.oitfelder an Kilo Papa
Und worin weicht die ab?
21. August 2021: Von Patrick Lienhart an Flieger Max L.oitfelder Bewertung: +1.00 [1]
Vielleicht insofern, dass eine Kopie des Originals am iPad ausreichend ist?

NCO.GEN.135 Documents, manuals and information to be carried
Regulation (EU) 2018/1975

(a) The following documents, manuals and information shall be carried on each flight as originals or copies unless otherwise specified:

(1) the AFM, or equivalent document(s);

(2) the original certificate of registration;

(3) the original certificate of airworthiness (CofA);

(4) the noise certificate, if applicable;

(5) the list of specific approvals, if applicable;

(6) the aircraft radio licence, if applicable;

(7) the third party liability insurance certificate(s);

(8) the journey log, or equivalent, for the aircraft;

(9) details of the filed ATS flight plan, if applicable;

(10) current and suitable aeronautical charts for the route area of the proposed flight and all routes along which it is reasonable to expect that the flight may be diverted;

(11) procedures and visual signals information for use by intercepting and intercepted aircraft;

(12) the MEL or CDL, if applicable; and

(13) any other documentation that may be pertinent to the flight or is required by the States concerned with the flight.

(b) Notwithstanding (a), on flights:

(1) intending to take off and land at the same aerodrome/operating site; or

(2) remaining within a distance or area determined by the competent authority,

the documents and information in (a)(2) to (a)(8) may be retained at the aerodrome or operating site.

(c) The pilot-in-command shall make available within a reasonable time of being requested to do so by the competent authority, the documentation required to be carried on board.


GM1 NCO.GEN.135 Documents, manuals and information to be carried
ED Decision 2014/016/R

GENERAL

(a) In case of loss or theft of documents specified in NCO.GEN.135, the operation may continue until the flight reaches the base or a place where a replacement document can be provided.

(b) The documents, manuals and information may be available in a form other than on printed paper. An electronic storage medium is acceptable if accessibility, usability and reliability can be assured.
21. August 2021: Von Flieger Max L.oitfelder an Patrick Lienhart
Es ist dann womöglich Auslegungssache warum nur bei (2) und (3) ausdrücklich "Originals" steht.
21. August 2021: Von Tobias Schnell an Patrick Lienhart Bewertung: +1.00 [1]

Vielleicht insofern, dass eine Kopie des Originals am iPad ausreichend ist?

Beim Eintragungsschein halt eben nicht:

(2) the original certificate of registration;

22. August 2021: Von Flieger Max L.oitfelder an Tobias Schnell Bewertung: +1.00 [1]
Wenn wir ein Flugzeug vom Hersteller abholen wird direkt vor Ort nach dem letzten Abnahmeflug die Eintragung in das Lfzregister vorgenommen und das provisorische Kennzeichen durch das endgültige ersetzt. Dafür reist extra ein Mitarbeiter der CAA an. Vielleicht liegt es ja an derartigen Bestimmungen..
23. August 2021: Von Patrick Lienhart an Tobias Schnell
GM1 zu NCO.135 „other than on printed paper… electronic storage medium“.
23. August 2021: Von Flieger Max L.oitfelder an Patrick Lienhart Bewertung: +1.00 [1]
Ja, wurde nicht überlesen.
Aber wenn es nicht im Widerspruch zu den zwei Dokumenten "original" stehen soll kann sich das nur auf jene beziehen die auch als Kopie vorliegen dürfen, und bei denen ist dann auch eine digitale Kopie erlaubt und muss nicht aus Papier bestehen.
Bei unseren Linienfliegern haben wir auch eine Menge Pdf-Dokumente am EFB zusätzlich zu einigen wenigen Originalen aus Papier an Bord.
23. August 2021: Von Christof R. an Patrick Lienhart

Ja schon aber das GM kann jedes Land selbst entscheiden ob es sinnvoll ist und umgesetzt wird oder nicht. Ist ja schließlich nicht bindend. Gibt viele GMs die in Österreich ganz anders ausgelegt werden.


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