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14. November 2008: Von Michael Höck an Guido Warnecke
https://www.avweb.com/avwebflash/news/EclipseAviation_Misses_Payroll_TVreport_199202-1.html

Bei Cessna siehts wohl auch nicht sooo gut aus;

Eclipse Misses Payroll: TV Report
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By Russ Niles, Editor-in-Chief



Albuquerque television station KOB is reporting that Eclipse Aviation failed to meet its payroll for the first two weeks of this month and that at least some employees have "emptied their desks and left." Eclipse public relations manager Alana McCarraher did not immediately respond to two voicemails and an email request for comment from AVweb. The station quotes unnamed Eclipse employees as saying the workers were called to a meeting early this morning and told they would not be receiving paychecks for the previous two weeks. It said employees "expressed anger, frustration and uncertainty before speeding out of the facility's parking lot." Today's events would appear to be the culmination of a what has amounted to a media death watch over the company in the past two weeks.

It was widely reported that Eclipse abruptly cancelled its appearance AOPA Expo last week and there has been speculation on the various blogs that monitor the company that the end was near. The company has publicly stated that it needs $200 to $300 million in capital to continue operating and that it was hopeful the money would be in place before the end of the year. There has been no announcement so far on the company's immediate plans.

Meanwhile, Cessna followed through on earlier warnings about layoffs at its manufacturing operations. Spokesman Doug Oliver said in a release on Wednesday that a total of 665 jobs will be lost at its Wichita and Bend, Oregon plants. The Independence, Kan. plant, which makes piston aircraft and the Mustang very light jet, is unaffected. About a third of the workforce in Bend is being laid off with 165 of 460 employees, who make the Cessna 350 and 400 high performance piston singles, getting notice. Five hundred people lost their jobs at the main Wichita plant, which employs about 12,000 people. Most of the layoffs take effect in January.

ANGEBLICH solls bei Piper ähnlich schlecht sein.

Lets wait and see...
14. November 2008: Von Guido Warnecke an Michael Höck
Neu-Flugzeuge werden in den seltensten Faellen cash bezahlt und Kredite in den USA sind nicht so leicht zu bekommen im Moment.
Bei Cessna sind die Auftragsbuecher noch sehr voll, bestehende Auftraege muessen abgearbeitet werden. Ich gehe davon aus, dass auch die Finanzierung fuer diese Maschinen bereits gesichert ist.
Realistisch gesehen sollte die GA in Europa keine langfristigen Chancen haben und auch im Riesenland USA wird die GA an Bedeutung verlieren.
Hochpreisige Business Jets werden immer ihren Platz haben. Bei Gulfstream brummt der Laden im Moment... Auf einen Cessna CJ musst Du 24 Monate warten.
14. November 2008: Von Michael Höck an Guido Warnecke
Das mit den Wartezeiten ändert sich gerade rapide.

Aber die goldenen Zeiten für GA Flieger (Einmots) sind allemal vorbei.
14. November 2008: Von Intrepid an Michael Höck
Ich glaube, Rezession nennt man das. Nur geht das Ein-Igeln immer schneller und alle machen mit. Konzertierte Aktion halt auf breiter Front. Unsere Autoindustrie macht es ja genau so.

Im Guten wie im Bösen, erst Public Viewing allenthalben, jeder feiert mit. Und nun der Abschwung, noch ein paar Wochen, und jeder ist betroffen. Wir sind vernetzt, das sind die Auswirkungen.

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