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27. Dezember 2013: Von frank ernst an Achim H.
Achim, ich glaube du liegst richtig. Der komplette Text heißt:

Non commercial flights

Overflights, technical stops, private flights and flights by
Government owned aircraft are deemed non commercial flights.

- Aircraft registered in ICAO member countries:

Non commercial flights made by civil aircraft registered in an
ICAO member country are solely required to file a flight plan with
the competent authority in charge of air traffic.

However, this procedure is applicable only to aircraft registered
in countries which also accept non commercial flights by French
aircraft simply upon filing of a flight plan.

Filing of a flight plan is mandatory for every flight crossing a bor-
der of metropolitan France, even if flying according to visual
flight rules.

- Other cases
In any other case, an authorization must be requested as indicated for
commercial flights.
Moreover, the first landing and the last take off of any non commercial
flights must be made at an airport open to international traffic.

Non commercial flights made by civil aircraft registered in a country not
a member of ICAO, or by Government owned aircraft, are subjected to
previous authorization by the ministerial departments concerned


Der zweite Spiegelstrich ist auf gleicher Ebene wie der erste, der sich ja auf Aircraft registered in ICAO member countries bezieht.

Ich hatte mich dadurch verwirren lassen, dass im letzten Absatz nochmals separat auf Non-ICAO aircrafts eingegangen wurde; dass die von der DFS herausgegebenen Cross Border Information schreiben:

"Aus Deutschland kommend muss ein internationaler Flugplatz in Frankreich angeflogen werden, wo es Polizei, Zoll und Gesundheitskontrolle gibt. Ebenso kann man nur von einem solchen Flugplatz das Lander wieder verlassen"

hat es auch nicht besser gemacht. :-)


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