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10. August 2024 17:33 Uhr: Von Alexis von Croy an thomas _koch

Wir könnten ja, war eh' schon zu lange friedlich hier, eine Diskussion zu Boeing anfangen ... :-)

Inzwischen gab es eine Stellungnahme der Brasilianischen Behörden. War auf Portugiesisch, hier eine Zusammenfassung, die ein Brasilianer übersetzt hat:

CENIPA states the aircraft is certified for FIKI, having both anti-icing (I doubt) and de-icing system. The aircraft is certified in many countries for FIKI, including severe icing. It’s too early to confirm icing was a factor. We need to collect a lot of more information, not only what’s recorded in the CVR and FDR, but also information about weather, route flown, etc, to be able to reach a conclusion.

2nd person from CENIPA: we believe we have the ability to collect the data from the recorders, however sometimes the recorders can be damaged due to extreme temperatures. If we can’t read the data ourselves, we have agreements with several agencies all over the world (he mentioned NTSB as well), including the recorder manufacturer, that can help us extract the data. We’ll move the recorders to Brasilia to start the reading process.

We can affirm now that the aircraft didn’t declare an emergency and there was no communications after the upset event.

******

Die gängige Ansicht, auch des Übersetzers ist, dass KEIN Verkehrsflugzeug für "severe icing" zugelassen ist. So weit mir bekannt ist, darf in bekannte Gebiete mit sev. ice nicht eingeflogen werden. Dass das Flugzeug für "known ice" zertifiziert ist - ist eh' klar.

10. August 2024 17:41 Uhr: Von Pascal H. an Alexis von Croy Bewertung: +1.00 [1]

SEVERE ICING überfordert per Definition die Anti / De-Icing Systeme. Wenn das Flugzeug mit dem Eis klarkommt, isses nicht severe.


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