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Engagierter Journalismus aus Sicht des eigenen Cockpits
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29. April 2021: Von Sven Walter an Stefan Jaudas

Stefan, die Auflistung ist vollkommen korrekt, zweifellos. Aber genauso wie die MTBF bei Gasturbinen deutlich länger ist als bei Kolbenmotoren, fällt ein E-Antrieb auch seltener aus. Für die Kombi hast du das hier...

https://www.israeldefense.co.il/en/content/israeli-development-state-engine-failure-%E2%80%93-additional-flight-time-prepare-emergency-landing

Some of the main benefits of the Hybrid Propulsion System are a significant additional power as a result of an extra (electric) motor for both takeoff and climbing rate, and a significant safety element in case of ICE (Internal Combustion Engine) failure by providing extra flight time using the electric motor, also as a replacement for the Safety Parachute. In additiona, there is the thrust reversal mode for propellers using the electric motor, which makes it possible to stop quickly in order to shorten landing path and extend the lifespan of the brakes, and the ability to charge the batteries and save energy.

Wird eine Nische bleiben, aber für den UL-Bereich eigentlich traumhaft. Der schlimmste "single point of failure" für tagsüber VFR gibt dir auf einmal viel mehr Landemöglichkeiten.


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