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Engagierter Journalismus aus Sicht des eigenen Cockpits
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28. September 2016: Von Schauss Walter an Sascha H.

N133BW

NTSB Identification: WPR16FA111
14 CFR Part 91: General Aviation
Accident occurred Sunday, May 15, 2016 in Altadena, CA
Aircraft: CESSNA R182, registration: N133BW
Injuries: 1 Fatal.
This is preliminary information, subject to change, and may contain errors. Any errors in this report will be corrected when the final report has been completed. NTSB investigators either traveled in support of this investigation or conducted a significant amount of investigative work without any travel, and used data obtained from various sources to prepare this aircraft accident report.

On May 15, 2016, about 0829 Pacific daylight time, a Cessna R182, N133BW, was destroyed when it impacted terrain during cruise flight near Altadena, California. The airplane was registered to San Diego Skylane LLC., and operated by the pilot under the provisions of Title 14 Code of Federal Regulations Part 91. The private pilot, sole occupant of the airplane, was fatally injured. Instrument meteorological conditions prevailed and an instrument flight rules (IFR) flight plan was filed for the personal flight. The cross-country flight originated from Montgomery Field, San Diego, California, at 0737, with an intended destination of the Santa Monica Airport (SMO), Santa Monica, California.

Preliminary information provided by the Federal Aviation Administration (FAA) indicated that the pilot was being vectored for an instrument approach to SMO. The pilot established radio communication with the controller and subsequently acknowledged obtaining weather information at the destination airport. About 2 minutes, 26 seconds later, the controller issued the pilot a heading change to 290 degrees and a descent clearance to 3,000 feet for vectors to final approach. However, the controller received no response from the pilot despite multiple attempts over the course of about 2 minutes. The pilot then transmitted that he was on a 030 degree heading. The controller continued to issue vectors away from rising terrain and made several attempts to communicate with the pilot; however, no further radio communication from the pilot were heard. Radar contact with the airplane was subsequently lost and an alert notice (ALNOT) was issued by the FAA. The wreckage was located later that evening by a Los Angeles County Sheriff Office air unit. The wreckage was located within mountainous terrain near Brown Mountain, about 2 miles north, northwest of Altadena. Law enforcement personnel and initial responders reported that the airplane was mostly consumed by a post impact fire. Recovery of the wreckage is currently pending.

28. September 2016: Von Schauss Walter an Schauss Walter

Bei Plus one Flyers gibt es noch mehrere C182 T. Und die N1784R C182RG

Ausflug nach L35 Big Bear Super.... Das Gasthaus wird ubringens von einer Deutschen Dame gefürt

28. September 2016: Von Sascha H. an Schauss Walter

Ohman miese Sache mit der 182RG, ich frage mich was da los war, weshalb er nicht mehr auf ATC reagiert hat bzw. die drohende Gefahr nicht erkannt hat, so weit ich weiß hatte die Maschine ein G430W oder 530W drin, hatte mich ja auch mal für den Verein und genau diese Cessna interessiert.

OK, zum Thema Tahoe, dann muss ich das Gemisch ensprechend der aktuellen DA einstellen, danke. Im Moment liegt die DA dort immer so bei 7500-8500ft, gucke was täglich ins Metar bei denen.

Gibt es beim Anlassen was besonderes zu beachten in der Höhe, außer natürlich den Mixture nur max. halb vorzuschieben? Also weniger/kürzer primen als normal usw?

29. September 2016: Von Peter Schneider an Schauss Walter

und es gibt grad octoberfest hier oben mit den aalbachtal-express u.a., cheers!

29. September 2016: Von Chris _____ an Sascha H.

Ich bin genau diese 182RG (N133BW) sicher um die 100h geflogen. Toller Flieger, und die Eigentümer haben sich wirklich gekümmert. Ein tragischer Unfall.

Von einem der Eigentümer habe ich ein paar Infos bekommen, bzw. eher seine Ratlosigkeit.

Die einzige Erklärung, die er hat, ist, dass der Pilot wohl ein medizinisches Problem in der Luft gehabt haben muss. Der Autopilot flog den Flieger dann in gerader Linie in einen Berg.

https://www.nbcsandiego.com/news/local/Plane-Crash-Kills-San-Diego-Doctor-in-Angeles-National-Forest-379835221.html


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