Danke Peter
In den Canadian Air Regs im Kapitel Transoceanic Flight, Ziffer 602.39 ist das Wording wie folgt:
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602.39 No pilot-in-command of a single-engined aircraft, or of a multi-engined aircraft that would be unable to maintain flight in the event of the failure of any engine, shall commence a flight that will leave Canadian Domestic Airspace and enter airspace over the high seas unless
(a) the pilot-in-command holds a pilot licence endorsed with an instrument rating;
(b) the aircraft is equipped with
(i) the equipment referred to in section 605.18,
(ii) a high frequency radio capable of transmitting and receiving on a minimum of two appropriate international air-ground general purpose frequencies, and
(iii) hypothermia protection for each person on board; and
(c) the aircraft carries sufficient fuel to meet the requirements of section 602.88 and, in addition, carries contingency fuel equal to at least 10 per cent of the fuel required pursuant to section 602.88 to complete the flight to the aerodrome of destination.
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Und dann im https://www.tc.gc.ca/media/documents/ca-publications/AIM-2017-2-E-NAT.pdf auf Seite 330 (Seite 329 zeigt übrigens schön die VHF-Abdeckung auf FL100 bzw. FL 200):
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NOTE:
Notwithstanding the foregoing, aircraft may proceed across the Atlantic without HF radio subject to the following restrictions:
(a) below FL 195, routing Iqaluit (Frobay) – Sondre Stromfjord – Keflavík; and
(b) FL 250 or above, routing Goose VOR – Prins Christian Sund (or Narsarsuaq) – Keflavík. The aircraft is not allowed to operate in HLA unless MNPS authority is held.
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Ich will ja auch wieder zurück und habe nirgendwo eine offizielle zusätzliche Ausnahme gefunden, wonach man unter FL055 legal fliegen kann.
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"The formerly permitted practice of flying VFR below 6,000 feet without HF radio is no longer allowed." https://220kts.com/ferry-flights/atlantic-ferry-routes.html
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NAV CANADA ist verantwortlich für die Einhaltung der Regeln, diese werden jedoch durch TRANSPORT CANADA aufgestellt. NAV CANADA kommentiert diese Fragestellung wie folgt: "We would not deny clearance, but are required to file a report to TRANSPORT CANADA for flights that enter oceanic airspace without HF radio."
Mir geht es deshalb hier darum herauszufinden, wie ich mit dem geringsmöglichen Aufwand eine brauchbare und legale Lösung finde. Das Satphone habe ich eh immer dabei, habe damit jedoch, auch mit einer abgesetzten Antenne auf dem Glareshield, letztes Jahr zwischen Ilulissat BGJN und Reykjavik BIRK eher durchzogene Erfahrung bezüglich Empfangsqualität gemacht.