Nach FCL 945 darf der FI, dem Bewerber soweit alle sonstigen Voraussetzungen gegeben sind, das CR durch Handeintrag auf der Rückseite der Lizenz um weitere 2 Jahre, zum Ende des Monats, verlängern.
Stellt sich die Frage nach der erforderlichen Erlaubnis durch die zuständige Behörde des Bewerbers. Für das D-Inland gehe ich mal von einer gegebenen Erlaubnis aus, soweit der FI eine gültige EASA Lizenz verfügt. Jedenfalls habe ich noch keine gegenteiligen Erfahrungen gemacht.
Anders dagegen mit einer Lizenz des Bewerbers die im Ausland ausgestellt wurde. Im Falle UK CAA gibt es eine klare Anweisung:
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Information Notice IN-2016/003
Procedures for Examiners Holding Part-FCL Certificates Issued by Countries Other than the UK
Endorsement of Licences by Examiners
Unless specifically authorised by the UK CAA, examiners holding Part-FCL examiner certificates issued by countries other than the UK are not permitted to endorse the certificate of revalidation of a UK-issued licence. Where the examiner notifies the intent to conduct a proficiency check or assessment of competence in accordance with the procedure under paragraph 4 of this Information Notice,the e-mail from the CAA confirming notification will include an authorisation permitting the examiner to endorse the revalidation page of the licence. This authorisation will be valid once only and will be for the specific renewal/revalidation of the qualification for the particular licence holder being examined. Where the non-UK examiner is not authorised to endorse the licence, the application for revalidation/renewal must be made to the CAA enclosing evidence of compliance with the renewal requirements.
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Vermutlich ist es im übrigen EASA Land nicht anders.
Erfahrungen hierzu von den Forums Piloten?