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8. Februar 2013: Von Gerd Wengler an Guido Warnecke

Tja, und dann kommt noch das “Land-o-matic” Fahrwerk dazu. Da ist es schon schwierig, keine Greaser zu landen.

Land-O-Matic – In 1956, Cessna introduced sprung-steel tricycle landing gear on the 172. The marketing department chose “Land-O-Matic” to imply that these aircraft were much easier to land and take off than the preceding conventional landing gear equipped Cessna 170. They even went as far as to say pilots could do “drive-up take-offs and drive-in landings”, implying that flying these aircraft was as easy as driving a car. In later years some Cessna models had their steel sprung landing gear replaced with steel tube gear legs. The 206 retains the original spring steel landing gear today.

8. Februar 2013: Von Malte Höltken an Gerd Wengler
Zu dem Cessnafahrwerk gab es letztes Jahr einen netten Artikel von Harry Clements, einem der Cessnaingenieure, der mit an der Entwicklung der 172 beteiligt gewesen ist: https://airfactsjournal.com/2012/05/tracking-the-conception-birth-and-life-of-the-172/

Seine anderen Artikel in dem Magazin sind auch ziemlich interessant. Enjoy.

Besten Grusz,

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