Frage dazu (mir liegt keine relativ aktuelle Validation vor): bei der Validierung eines DE-PPL (A) mit SEP-Classrating ohne zusätzliche Berechtigungen druckt/schreibt die FAA „night flying prohibited“ auf die Lizenz? Nur dann ergibt die Aussage in der og. Krausz-Stellungnahme Sinn.
Dazu äußert sich die FAA wiefolgt:
D. Night Restriction. Some foreign pilot licenses contain a restriction that prohibits the person from operating an aircraft at night. As an example, some foreign CAAs require their citizens to hold an instrument rating and/or a night flying privilege to operate an aircraft at night. That person must also comply with that night operating restriction of his or her foreign pilot license when exercising the privileges of the § 61.75 U.S. pilot certificate (refer to § 61.75(e)(3)). To clarify, while the FAA may not remove the night flying restriction, it is permissible for a foreign pilot who receives a U.S. pilot certificate on the basis of the person’s foreign pilot license to accomplish the required night flying training (for the appropriate grade level of U.S. pilot certificate held) from a holder of an FAA flight instructor certificate, and receive a solo endorsement to exercise night flying privileges on his or her U.S. pilot certificate.
Die FAA würde also die Restriktion nicht auf die 61.75 übertragen und legt fest, dass der Trainingsinhalt durch einen FAA-Instruktor für die Validierung nachgeholt werden darf. Die FAA-PPL-Ausbildung beinhaltet ja explizit NVFR.