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6. November 2014: Von Emmet F. an Gerd Wengler
Zumindest in den FARs (auch wenn nicht für Europa gültig) ist der Vector Fall aus meiner Sicht recht eindeutig beschrieben:

5–4–6 Approach Clearance

When cleared for the approach, the published off airway (feeder) routes that lead from the en route structure to the IAF are part of theapproach clearance.


e. The following applies to aircraft on radar vectors and/or cleared “direct to” in conjunction with an approach clearance:

1. Maintain the last altitude assigned by ATC until the aircraft is established on a published segment of a transition route, or approach procedure segment, or other published route, for which a lower altitude is published on the chart. If already on an established route, or approach or arrival segment, you may descend to whatever minimum altitude is listed for that route or segment.

6. November 2014: Von Gerd Wengler an Emmet F.
Ist schon klar, mein Beitrag bezog sich aber auch nur auf eine Approach Clearance ohne irgendwelche anderen Zusätze wie "C-GERD cleared for the ILS runway 26 in St. Hubert". Bei meiner Home Base Burlington, Ontario, CZBA, muß ich sogar eingenständig steigen, wenn ich so eine Clearance bekomme. Man wird unter der Mindestflughöhe für den Approach Feeder gevectored.
Gerd

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