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Engagierter Journalismus aus Sicht des eigenen Cockpits
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15. November 2006: Von Andreas Heinzgen an Gregor FISCHER
Was ist daran rätselhaft?

"Radar data indicate that the airplane was flying over the east side of Roosevelt Island prior to initiating a 180 degree turn. At this location, there would have been a maximum of 2100 feet clearance from buildings, if the full width of the river had been used. However, from the airplane's mid-river position over Roosevelt Island, the available turning width was only 1700 feet. The prevailing wind from the east would have caused the airplane to drift 400 feet toward the building during the turn, reducing the available turning width to about 1300 feet. At an airspeed of 97 knots, this turn would have required a constant bank angle of 53 degrees and a loading of 1.7 Gs on the airplane. If the initial portion of the turn was not this aggressive, a sufficiently greater bank angle would have been needed as the turn progressed, which would have placed the airplane dangerously close to an aerodynamic stall."

Sie sind dem Hochhaus aus demselben Grund nicht ausgewichen, aus dem manch ein verunglückter Flieger in den Alpen einem Berg nicht ausgewichen ist - ihnen ging schlicht der Platz aus.
1. Mai 2007: Von Max Sutter an Andreas Heinzgen
Das NTSB hat wieder gesprochen.

https://sports.espn.go.com/mlb/news/story?id=2855048

Im Prinzip das, was man in etwa erwarten konnte.
3. Mai 2007: Von  an Max Sutter
Ich bin gespannt, ob und wann dieser "langweilige" Untersuchungsbericht den Weg in die Laberpresse findet...
3. Mai 2007: Von  an 
Objektive und sachliche Berichterstattung??? Igittigitt. Darauf werden wir lange warten.

Gruß
Banane
4. Mai 2007: Von Max Sutter an 
Dieser Zwischenbericht an die Presse zum ersten Mai ist nicht einfach einzuordnen, denn der Schlussbericht ist noch nicht auf den Seiten des NTSB. Einfach eine Art Vorankündigung, was im Schlussbericht (nicht?) zu lesen sein wird?

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