Login: 
Passwort: 
Neuanmeldung 
Passwort vergessen



Das neue Heft erscheint am 1. Mai
Fliegen ohne Flugleiter – wir warten auf ...
Eindrücke von der AERO 2024
Notlandung: Diesmal in echt!
Kontamination von Kraftstoffsystemen
Kölner Handling-Agenten scheitern mit Klage
Unfall: Verunglücktes Änderungsmanagement
Engagierter Journalismus aus Sicht des eigenen Cockpits
Engagierter Journalismus aus Sicht des eigenen Cockpits
Sortieren nach:  Datum - neue zuerst |  Datum - alte zuerst |  Bewertung

3. Januar 2024 10:37 Uhr: Von Bernhard Tenzler an Michael Söchtig

Krass finde ich aber dass der A350 komplett verbrannt ist - da war dann ja wirklich gar nichts mehr da

https://www.youtube.com/watch?v=6NLUoAmlm0A&ab_channel=TBSNEWSDIGPoweredbyJNN

Das Löschen ist wohl auch nicht so optimal gelaufen. Wenn ich die Bilder richtig interpretiere hat es ein halbe Stunde gedauert, bis die Feuerwehr mit den Kanonen angerückt ist. Die Bemühungen davor, mit dem Wasserschlauch, wirkten ziemlich kläglich.

3. Januar 2024 11:17 Uhr: Von Charlie_ 22 an Bernhard Tenzler

Ich habe gelesen, dass 70 Feuerwehrautos am Löschen beteiligt waren.

3. Januar 2024 11:27 Uhr: Von Wolff E. an Bernhard Tenzler

Ein A350 ist meines Wissens nicht komplett aus Metall. Die Kohlefaser bzw der Kleber brennt bestimmt gut, wenn er mal entflammt ist...m

3. Januar 2024 11:33 Uhr: Von Charlie_ 22 an Wolff E. Bewertung: +1.00 [1]

Der A350 ist zum größten Teil aus Carbonfaser gebaut, etwa 70 Prozent. Metall kommt aber auch zum Einsatz:

The Airbus A350, while predominantly constructed from advanced composite materials, does incorporate metal components in several key areas. These metal parts are used where their specific properties, like strength, flexibility, or heat resistance, are advantageous. Here are some of the primary metal components in the A350:

1. Aluminum and Aluminum Alloys:
- Parts of the Wing Structure: Aluminum is used in certain areas of the wing where flexibility and fatigue resistance are important.
- Flight Control Surfaces: Elements like ailerons and flaps often use aluminum due to its balance of strength and lightness.
- Some Areas of the Fuselage: Aluminum alloys may be used in certain sections of the fuselage, particularly in areas that require more structural flexibility.

2. Titanium and Titanium Alloys:
- Engine Pylons: Titanium is used for its high strength and heat resistance, making it suitable for engine mounts.
- Landing Gear Components: Due to its strength and corrosion resistance, titanium is often used in landing gear components.
- Critical Fasteners and Fittings: Certain high-stress or high-heat areas may use titanium fasteners and fittings.

3. Steel and Steel Alloys:
- Landing Gear: The main structure of the landing gear is often made of steel for its high strength and ability to withstand the stress of takeoffs and landings.
- Hydraulic Systems: Steel is used in various components of the hydraulic systems due to its durability and resistance to high pressures.
- Certain Engine Components: Some parts within the engine that require high strength and temperature resistance may be made of steel alloys.

4. Other Metals and Alloys:
- Electrical Systems: Various metals, including copper, are used in the aircraft's electrical systems.
- Interior Fittings: Metals are sometimes used in cabin fittings and other interior components.

It's important to note that the use of these metals is carefully balanced with the advanced composite materials to optimize the aircraft's overall performance, weight, fuel efficiency, and maintenance requirements. The exact distribution and types of materials can vary depending on the specific model and configuration of the A350.

3. Januar 2024 11:57 Uhr: Von ingo fuhrmeister an Charlie_ 22

Trotz aller freude über gelungene evac.. das following PTSD der passagiere....nicht zu unterschätzen. Wie soll das behandelt werden? Vielleicht kennen sich einige experten hiermit aus....


5 Beiträge Seite 1 von 1

 

Home
Impressum
© 2004-2024 Airwork Press GmbH. Alle Rechte vorbehalten. Vervielfältigung nur mit Genehmigung der Airwork Press GmbH. Die Nutzung des Pilot und Flugzeug Internet-Forums unterliegt den allgemeinen Nutzungsbedingungen (hier). Es gelten unsere Datenschutzerklärung unsere Allgemeinen Geschäftsbedingungen (hier). Kartendaten: © OpenStreetMap-Mitwirkende, SRTM | Kartendarstellung: © OpenTopoMap (CC-BY-SA) Hub Version 14.22.03
Zur mobilen Ansicht wechseln
Seitenanfang