Login: 
Passwort: 
Neuanmeldung 
Passwort vergessen



Das neue Heft erscheint am 1. Mai
Fliegen ohne Flugleiter – wir warten auf ...
Eindrücke von der AERO 2024
Notlandung: Diesmal in echt!
Kontamination von Kraftstoffsystemen
Kölner Handling-Agenten scheitern mit Klage
Unfall: Verunglücktes Änderungsmanagement
Engagierter Journalismus aus Sicht des eigenen Cockpits
Engagierter Journalismus aus Sicht des eigenen Cockpits
Sortieren nach:  Datum - neue zuerst |  Datum - alte zuerst |  Bewertung

30. April 2018: Von Mich.ael Brün.ing an Markus Lüpertz

Obwohl das Inserat wohl von einem Wartungsbetrieb stammt, kennt dieser wohl die Standards nicht:

Bluebook Aircraft Rating Scale

Interior

  1. The aircraft is new.
  2. Interior is new. There are no scratches, cracks, crazing or other evidence of use.
  3. Interior is in near new condition. Any smell, dirt, or matting can be removed by simple cleaning. Some evidence of use can be found only on close inspection.
  4. A small amount of wear is apparent. Small, shallow scratches and / or stains (1 or 2 per seat) can be found on seats, carpet , or woodwork. Stain remover and shampoo removes almost all stains. Headliner is clean with no stains. There are no nicks in woodwork.
  5. [...]

Exterior

  1. Aircraft is new.
  2. Paint is new. Airframe and paint are in excellent condition with no scratches or dents.
  3. Paint and airframe are in near new condition. Minor scratches (shallow, short, and less than 1 or 2 per square foot) are detectable only on close inspection (inspecting aircraft while standing at less than arms' length from it). Paint on often–used fasteners and screws may be chipped.
  4. Paint has high gloss. Small number (less than 3 or 4 per square foot) of scratches are apparent, mostly on leading edges due to abrasion. Close inspection reveals only a few small dents or chips (less than 1 or 2 per sq. ft.). Windows are clear with no crazing or discoloring.
  5. [...]

Wenn das allerdings vom Eigner entworfen wurde, dessen erstes Flugzeug das war und er sich nie wirklich im Gebrauchtmarkt umgesehen hat, dann ist es verständlich.

Auf Aircraft24 gibt es mehr Bilder:
https://www.aircraft24.de/singleprop/cirrus/sr22-g3-gts--xi130245.htm?fbacklink=index.htm

CAPS wurde wohl in 2017 erledigt.

Michael


1 Beiträge Seite 1 von 1

 

Home
Impressum
© 2004-2024 Airwork Press GmbH. Alle Rechte vorbehalten. Vervielfältigung nur mit Genehmigung der Airwork Press GmbH. Die Nutzung des Pilot und Flugzeug Internet-Forums unterliegt den allgemeinen Nutzungsbedingungen (hier). Es gelten unsere Datenschutzerklärung unsere Allgemeinen Geschäftsbedingungen (hier). Kartendaten: © OpenStreetMap-Mitwirkende, SRTM | Kartendarstellung: © OpenTopoMap (CC-BY-SA) Hub Version 14.22.03
Zur mobilen Ansicht wechseln
Seitenanfang