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25. Februar 2018: Von thomas _koch an Harr, Roger

hier:

https://www.aviationhf.com/products/

Das Problem ist, dass das HF Radio in Deinem Flieger auch funktionieren muss. Und da beginnen erfahrungsgemäss die Probleme.

ICAO NAT DOC 007 V.2018-1

"Flights Planning to Operate Without Using HF Communications

4.2.18 The carriage of functioning HF communications is mandatory for flight in the Shanwick OCA, even if the pilot intends using alternative media for regular ATS air-ground contacts. Aircraft with only functioning VHF communications equipment should plan their route outside the Shanwick OCA and ensure that they remain within VHF coverage of appropriate ground stations throughout the flight. Theoretical VHF coverage charts are shown in Attachment 5. Such strict routing restriction may not apply in all NAT Oceanic Control Areas. Some may permit the use of SATCOM Voice to substitute for or supplement HF communications. Details of communication requirements by individual NAT ATS Providers are published in State AIPs. However, it must also be recognised that the Safety Regulator of the operator may impose its own operational limitations on SATCOM Voice usage. Any operator intending to fly through the NAT HLA without fully functional HF communications or wishing to use an alternative medium should ensure that it will meet the requirements of its State of Registry and those of all the relevant ATS Providers throughout the proposed route."

25. Februar 2018: Von Achim H. an thomas _koch

Die Referenz passt aber nicht, da sie von NAT HLA spricht, das ist über FL285.

25. Februar 2018: Von Wolff E. an Achim H. Bewertung: +1.00 [1]

Ich würde Arnim Stief fragen, der hat mehrere Cirrusse (Cirren) nach Europa geflogen und auch schon HF an einer Cirrus montiert.

25. Februar 2018: Von thomas _koch an Achim H.

Korrekt.

Mir ging es aber mehr um die Betonung der Funktionalität. Es nützt niemandem, wenn man ein HF Radio spazieren fliegt, dass nicht funktioniert.

NAT crossing geht m.E. stressfreier und billiger ohne HF.

25. Februar 2018: Von Harr, Roger an thomas _koch

Nochmals: Mir geht es darum herauszufinden, wie ich mit dem geringsmöglichen Aufwand eine brauchbare und legale Lösung finde. Das Satphone habe ich eh immer dabei, habe damit jedoch, auch mit einer abgesetzten Antenne auf dem Glareshield, letztes Jahr zwischen Ilulissat BGJN und Reykjavik BIRK eher durchzogene Erfahrungen bezüglich Empfangsqualität gemacht.

25. Februar 2018: Von Wolff E. an Harr, Roger

Arnim Stief fragen!

www.n-flight.com


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