Login: 
Passwort: 
Neuanmeldung 
Passwort vergessen



Das neue Heft erscheint am 30. März
War früher alles besser?
Frühjahrsflug in die Normandie
EDNY: Slot-Frust und Datenleck
Triebwerksausfall kurz nach dem Start
Der kleine QRH-Bausatz
Unfall: Wer zu oft warnt ...
Engagierter Journalismus aus Sicht des eigenen Cockpits
Engagierter Journalismus aus Sicht des eigenen Cockpits
Sortieren nach:  Datum - neue zuerst |  Datum - alte zuerst |  Bewertung

13. Mai 2021: Von Sven Walter an Willi Fundermann Bewertung: +2.00 [2]

Danke für den Link, bester Kommentar:

Good to be Paranoid
By Old Guy on Wednesday, May 12th 2021 23:42Z


Have flow many times into Centennial Airport in Corporate jets to light pistons.
The approach from the north landing has dense population, big Lake, freeways, numerous officeSkyscrapers , etc.
There is a LOT of GA traffic here under the approach airspace for Denver International. Situational awareness is critical- today’s weather severe clear, 70 miles visibility, NO excuse for not Seeing / Clearing. Bet the Cirrus was coming in hot, yanking, banking, no attention to other traffic, skidded over with a high energy “turn”.
Tower at APA is very experienced handling traffic, but can’t always predict moronic behaviour. The Cirrus pilot ought to get ticket yanked permanently if radar tracks show what we strongly suspect. Metroliner Pilot should get Air Medal for keeping composure AND controlled landing, immediate major Airline job flying 767/787 - SHE/HE has earned it - no need to Interview!


1 Beiträge Seite 1 von 1

 

Home
Impressum
© 2004-2024 Airwork Press GmbH. Alle Rechte vorbehalten. Vervielfältigung nur mit Genehmigung der Airwork Press GmbH. Die Nutzung des Pilot und Flugzeug Internet-Forums unterliegt den allgemeinen Nutzungsbedingungen (hier). Es gelten unsere Datenschutzerklärung unsere Allgemeinen Geschäftsbedingungen (hier). Kartendaten: © OpenStreetMap-Mitwirkende, SRTM | Kartendarstellung: © OpenTopoMap (CC-BY-SA) Hub Version 14.22.03
Zur mobilen Ansicht wechseln
Seitenanfang