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18. November 2012: Von Michael Höck an Karl Lehmann
Die emer brakes arbeiten mit Nitrogen. Die Bottle hierfür befindet sich in der Nase und wird für zwei Aufgaben benutzt:

1) Emergency Gear blow down

und

2) Emergency Brakes

Wenn man 1 benutzt hat, bleiben 5 Pulls über sonst, hat man theoretisch 10.

Eins der memory items ist, die Füsse aus den Bremsen zu nehmen...

Auszug aus FSI PTM CJ3:

Pulling the red EMER BRAKE PULL lever aft mechanically actuates the emergency brake valve (Figure 14-13). The valve me- ters equal air pressure through shuttle valves to the brake assemblies in direct pro- portion to the amount of lever movement.
Since air pressure is applied equally to both brakes simultaneously, differential braking is not possible. Returning the lever to its original position releases air pressure from the brakes and vents it overboard.
The emergency brakes are applied and then held until the airplane stops. Repeated ap- plications deplete nitrogen pressure rapidly. Normal braking with toe pedals is not available during emergency braking. Approximately 10 applications are available for emergency braking if the emergency air bottle is full. Five applications may be available if the bottle has been used for emergency gear extension. Do not attempt to taxi after clearing the runway when using the emergency brakes.

Die kleine Elektropumpe die das 'normale' Bremsen ermöglicht, kann schon mal kaputt gehen, oder der Switch in der Gear handle (die Pumpe bekommt nur Saft wenn Gear Handle down) Allerdings sind diese Szenarien bisher wohl sehr selten. Die CJ Reihe shared das Bremssystem mit dem Rest der 500 Serie, damit sind also Tausende der Flieger unterwegs...

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