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Ich habe da gar nichts entschieden. Nur meine Meinung geäussert. Ist ein Grundrecht. Muss man nicht teilen, aber zulassen und nicht mit dummen Sprüchen ins Lächerliche ziehen. | ||||||
typische PuF Reaktion: Kindergarten. Schade... | ||||||
Komm, eure drei Repliken stoßen mir da eher auf. Er meldet ein Zertifikatsproblem und zweifelt an der Schaffung einer vierten Infobörse (Thema hatten wir neulich mal kurz). Typisch eher, wie unsachlich danach der Senf dazugegeben wird. | ||||||
Unsachlich ist eher, ein nachweislich ad absurdum geführtes Zertifikatsproblem mit "Haben-wir-nicht-nötig - es gibt schon welche" Attitude abzuschmettern, Euer Ehren. Egal wie oft wir es hier schon hatten. So wie die DFS ja auch sagt, GPS Approaches brauchen wir nicht mehr, es gibt schon welche. Das Ganze mit dem Grundrecht freier Meinungsäußerung zu verbinden, ist kindisch. | ||||||
Nein, Norbert, mit Verlaub. Kindisch ist das darauf Herumreiten. Er hat sachlich einen absurden Fehler und schreibt den rein. Und ist der Meinung, dass die 5. Datenbank (und die vier sind schon arg gestreut, bislang... leider) möglicherweise keinen Mehrwert verspricht. So what. Der Vergleich mit der DFS hinkt noch absurder, als in einem Posting zwei Gedanken zu äußern. Darüber aber lange zu debattieren, ist vollkommen absurd. Der Rest der Welt hat keine Zertifikatsprobleme. Der Rest der Welt kann jetzt zwischen fünf Datenbanken wählen. EuroGA ist mE sehr geeignet als Plattform, so toll ich EDDH mit der langen Vorlaufgeschichte auch finden mag - aber es ist auf deutsch, und außerhalb der BRD nicht sehr verbreitet. You-Fly - wenig Aktualität, leider, bei FF werden es immer mehr Spritpreise, aber einfach wie bei EDDH zu gucken, was die Landegebühr für eine typische SEP vor 2 Monaten war, gibt's auch nicht. Wir brauchen Tausende GPS-Approaches auf jede Grasbahn, auch ohne IFR-Bauschutz. Wäre allein schon für den Notfall als 3D wünschenswert, jenseits des Regelbetriebs. Und das alles mit den Basics in jedem Navigationsprogramm, in jedem Land, einfach nur mit ARP, Startbahnlänge für den Notfall. Hat aber nix mit dem Posting zu tun ;-).
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Hab's mir gerade angeschaut. Finde den Europäischen Ansatz ganz gut. Lebt halt wie jede Platform von unseren Eingaben...und sollte vor allem nicht zu überfrachtet sein. EDDH so toll ich das finde.....ist halt irgendwann vom Interface her stehen geblieben. Eigentlich schade aber auch verständlich wenn man damit wie bei so vielen Web Projekten kein Geld verdienen kann. Insofern herzlichen Dank an den Betreiber für seine ganze Arbeit! | ||||||
Ich finde den Ansatz des niedrigschwelligen Angebotes bei eddh.de super. Es ist keine Registrierung notwendig, die Bewertungen werden als Freitext eingegeben und die jeweils letzten Bewertungen der Woche sehe ich chronlogische unabhängig vom Platz aufgelistet. Der Freitext hat m. E. den Vorteil, dass auch viel zwischen den Zeilen rüberkommt. Nachdem ich zum jeweiligen Platz drei oder vier Reports gelesen habe, habe ich m. E. meist schon ein recht gutes Bild über den Ablauf und die Stimmung dort (großer Platz mit oder ohne Fokus auf GA, verschnarchter Vereinsplatz oder freundlicher Fliegerverein mit hilfreichen Menschen, etc.). Auch die Verbindung mit dem Anflugfoto, den groben Landebahndaten und der Webseite des Flugplatzbetreibers zusammen mit den nächstgelegenen Plätzen machen es für mich zu einem sehr guten Recherchetool. Natürlich würde ich mir hier eine europäische Lösung wünschen, so dass noch mehr detaillierte Reports zusammenkommen. Allerdings würde ich mir dann vom Euro-GA Tool wünschen, dass diese Features von eddh.de mit integriert werden und dass jeder seine Reports in seiner Muttersprache verfassen kann (und ähnlich wie bei booking.com eine maschinelle Übersetzung dahinter steht). Ich glaube, das würde die "Einstiegshürden" nochmal verringern. Vielleicht ließe sich ja auch eine Kooperation der bisherigen Plattformen erzielen, so dass das beste aus allen Welten zusammenkommt und die schon dort gesammelten Informationen weiterhin und dann allen zur Verfügung stehen? | ||||||
Exakt. Ich würde eddh.de gewissermaßen mit einem Wiki vergleichen: Man liest vorher die letzten Bemerkungen, und wenn der letzte Kommentar 4 Jahre alt ist, hinterlässt man ein "Alles noch super, Landung jetzt 7 Euro". Man gibt also als Idealnutzer nur das Korrektur-Delta ein. Das ist ein struktureller Unterschied zu den "Formular-Datenbanken". Mein größtes Problem ist aber ebenfalls die Vielzahl der allsamt sympathischen "Gib uns Futter"-Datenbanken. SkyDemon? eddh.de? Runway-Map? Jetzt EuroGA? Und dann noch Treibstoffpreise pflegen... Erstens pflege ich nur eine Datenbank, dass ist für mich aktuell eddh.de. Ich würde diese Datenbank, die ich "füttere" nur wechseln, wenn es eine Datenbank gibt, die meinen Content frei allen anderen wie SkyDemon etc. zur Verfügung stellt. Das setzt für mich voraus: - einen "Bulk-Download" als JSON/XML - einen sehr begrenzten Disclaimer wie "Where applicable the citation / display of data has to provide <user@euroga> has author and a link to ...". Der gegenwärtige Copyright-Vermerk, der nur das Zitieren von 1-2 Sätzen erlaubt, gibt das bei EuroGA nicht her. Schade, denn eigentlich hat EuroGA dafür für mich die beste Credibility. | ||||||
Wollte vor vielen Jahren auch bei eddh pireps eintragen. Damals über mehrere Ziele in Griechenland die ich besuchte -natürlich heute nicht mehr aktuell- hatte aber nicht geschafft gehabt. Der verlangte von mir irgendetwas über "Tagesschau" oder "Tagesthemen" oder "heute Journal" weiß nicht genau und hatte damals gleich gelassen. | ||||||
Beitrag vom Autor gelöscht
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Thank you all for very interesting comments. Machine translation: Ich danke Ihnen allen für Ihre sehr interessanten Kommentare.
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Hi Peter, thank's for writing "Its machine translated" - I was unsure if to reply in English and chose our "default language" german. So, to express my point "The bit about quotation of 1-2 sentences, I don't understand." What I am looking for to contribute input is an *open* database, that anybody can cite and use. In my imagination of a perfect world, I do contribute only to one database, that ideally
All this would be strong Pros for your solution, and thank you for building it! BUT: I would love to see my contributions to the database also e.g. in the Pireps in SkyDemon. It would be absolutely fine for me if RunwayMap includes them, or EDDH. When I try to help other pilots with sharing experiences, I want ideally to reach any pilot - no matter the website or App he is using. This is currently prohibited by your copyright. I cited from https://www.euroga.org/system/terms-and-conditions: You're welcome to link to the site and make "fair use" of the content elsewhere (e.g. quote a sentence or two), but we'd appreciate it if you link the content back to the original on this site or at least attribute it to this site.
This is pretty opposite from "take all our database content and feel free to embed it into your app". However, the later would be what I want. If Alexander (from this forum here) builds a version of a KML map to make the data visible in GoogleEarth - he should be allowed to, SkyDemon and all the others should be allowed, too. It might be fair to ask for a source quote, may it be a link to the EuroGA website, and/or a citing of the author (e.g.) "<user>@EuroGAMap" or whatever. But reusing the content should be even "promoted and eased" by putting a daily dump of the database in static and machine readable form (XML, JSON) onto the website. I would be happy to tell SkyDemon: "If you want my input, take it from EuroGA!" I am not sure if all users and potential contributors agree, maybe some would prefer to only and explictly support EuroGA and exclude commercial usage of their contributed content. However, e.g. Jan Brill as the owner of this forum, also runs such a database - and is SkyDemon or any other project "bad"? | ||||||
Spot on. None of us minds to have one pro bono for all standard, usable by commercial providers, and would applaud the effort done behind the scenes - one airport at a time, if guaranteed that this is the permantently open to all standard of current data to mutually help each other in the GA community. Georg has summed up perfectly what would motivate me to update every fuel price, landing fee, pic and description of used airfields (and I honestly have never cared about the restaurant. Not once in my flying career spanning 21600 nm). | ||||||
Try asking all the other database owners out there what they think of sharing their content :) As with open source software (which, except for very popular examples, is great until the programmer gets himself a girl) it isn't going to happen. Nobody wants to put in the effort. And most of the other examples are either directly commercial (Skydemon, €100/year?, Foreflight, €100-300/year?) or peripherally commercial (e.g. PUF, funded by advertisements).
machine translation: Versuchen Sie, alle anderen Datenbankbesitzer da draußen zu fragen, was sie von der gemeinsamen Nutzung ihrer Inhalte halten :) | ||||||
Dear Peter, just IMHO worth to mention: You are writing here in forum of a competitor promoting your competeting "products". Jan Brills "AID" was announced in 2005, see here: https://www.pilotundflugzeug.de/ar It is just worth to mention regarding the advantages of openess. Fun point: Even these 15 years ago, people asked: "Why should I switch from Siggis EDDH?". I hoped your answer would be just a "We haven't thought about that". But it sounds rather like a "Why should we, if the others don't do it?". Simple answer: Because it would be your Unique Selling Point. You are in the right position not having a commercial background, you can even beat Siggi regarding "We are not a one-man-show" (and some other aspects). You can simply be Wikipedia of European GA, but it sounds like you are trying another website lockin of user generated content. If I ask "Hey Google" or "Alexa", I will get Wikipedia data. And this encourages me to contribute to Wikipedia. And nobody considers Wikipedia to be the unknown content source Amazon & Google make profit from. Once you could e.g. provide the telephone number (and existance) of a car sharing / rental company at an airfield, I would love to have this information included in Achims AutoRouter briefing. Or would like Alexanders GoogleEarth KML file - based on EDDH data - be based on "your / our" data as well. If I don't get you by arguing from your perspective, please take my perspective: When I update EDDH, there are two motivations:
Why should I switch? Mainly for one reason: Because I could tell Siggi if asking: "I switched to EuroGA. Please, take my contributions from there - it is free, and wrap them in the other content of your website. I am using it now, as it can potentially show up anywhere". P.S. I pay happily > 100 EUR per year for SkyDemon, but not for their pirep database. It has some minor other features wrapped around the pirep database, that make it worth paying for it. | ||||||
Well, I'd rather ask you, for starters: Why don't you want to make it available? I perceive EuroGA mostly as a great platform of an idealist. Was or am I mistaken? So, why not set it up as Georg described it? I think most of us pilots are on the same page here - we like to contribute our time and info, share it in a timely concise manner with the international language of aviation. You can put in a clause that commercial users (SD, FF) would have to pay a fee to cover your team's of idealists expenses, the users would still be happy no matter how they use it (PC, mobile device, as a SD subscriber), and if anyone like openflightmaps and the like contributes idealistic content for all of us as open source projects, great. I don't mind Windy making money. Since they make my flight preparation a breeze, based on taxpayer funded core data and processed with research algorhythms by world leading institutions. And the idealism of an entrepreneur who wants to have easily downloaded wave and snow forecasts. GA is getting killed by overregulation and unnecessary burdens. If the pilot community can put some idealism in for a common cause, I praise and supportthat. And report on airfields. AirNav, EDDH, anywhere. Many of us do that in clubs for the mutual, selfless, non commercial, idealistic good. So, why don't you want to head that route? Answer appreciated. | ||||||
I was not aware PUF has an airport database. Sorry for that.
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No worries - but it's quite telling that our core issue is too many idealists, and not enough standardization in this field of user created content. Makes me think of cell phone chargers, wall plugs, ADS-B/ Mode-S/ TCAS/ FLARM debates. | ||||||
"...typische PuF Reaktion: Kindergarten..." Erinnert mich an die Reaktionen, die seinerzeit hier (z.T) auf die "sprechende Checkliste" von Alexis erfolgten. Da stellt jemand ein kostenloses (oder preiswertes) Tool vor, das jedermann nutzen kann - nicht muss - und erntet dafür Kritik im Sinne von "brauch ich nicht" o.ä. Aber, wie wir gelernt haben, ist das ja ein Grundrecht! | ||||||
> I was not aware PUF has an airport database. Sorry for that. It's okay for Jan Brill to continue the discussion here. Thank you, Jan! | ||||||
There is now a Guest mode, so you don't have to create an account to add reports. Es gibt jetzt einen Gastmodus, so dass Sie kein Konto erstellen müssen, um Berichte hinzuzufügen. | ||||||
Good morning, you still have not answered my question, Peter: Well, I'd rather ask you, for starters: Why don't you want to make it available? I perceive EuroGA mostly as a great platform of an idealist. Was or am I mistaken? So, why not set it up as Georg described it? I think most of us pilots are on the same page here - we like to contribute our time and info, share it in a timely concise manner with the international language of aviation. You can put in a clause that commercial users (SD, FF) would have to pay a fee to cover your team's of idealists expenses, the users would still be happy no matter how they use it (PC, mobile device, as a SD subscriber), and if anyone like openflightmaps and the like contributes idealistic content for all of us as open source projects, great. So, why don't you want to head that route? Answer appreciated. | ||||||
Good wind-up :) | ||||||
Peter, you are advertising here on a competitor's forum, even after you've been informed that there already is such a database of PuF. You have the reputation (due to lack of personal experience, I cannot judge that) to censor on your forum. AND you want to appeal to all GA pilots to help you out. How about you don't dodge answers but simply provide an answer. You were the one who asked me to ask the others (EDDH.de. etc.) why they don't make the data available. Well, I rather do the obvious: Asking you. So either you can live up to free speech, open debate, intellectual honesty or the spirit of free debate has not really infected you. This is core reputation management: The editor in chief of "Fliegermagazin" took part in this forum, anonymized as a woman. We still make fun about that years later. You do not stoop that low, because you use your full name. However, if you you suggest I ask the others - I ask you. (and will do so every time you publish here) So, why won't you make the data we the users are providing to any commercial or non-commercial user available under any term you could decide on? | ||||||
You should ask the question to all the other (previously established) database owners first. Nobody is doing what you suggest. Regarding "censorship", that is nonsense. The Guidelines are published and it is basically not allowing personal attacks. Most forums do allow personal attacks because not allowing them dramatically reduces participation and therefore advertising revenue. Of course, those who wrote personal attacks and saw them deleted called it "censorship" because this arouses strong emotions. I am sure you do not want me to post details of why exactly it is an effective tactic in some countries...
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