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Cool, wo war denn das? | ||||||
In Trento LIDT. Den umkomplizierten Service bei BRM kann ich nur bestätigen. Die Vorrichtung für die o2-Flasche wurde bei mir auch einfach kostenlos mitinstalliert bei der letzten Wartung in LKKU. | ||||||
Mehr Infos von BRM Aero:
I would like to clarify our IFR certification which is for somebody maybe and I fully understand not clear.
BRM AERO decided to go via option point D. Which is again some money and time, but it is also very positive:
Next positive thing is that all German registered aircraft will be approved for IMC already in January. The rest will follow and the new TCDS should be not later than in mid 2025. The lighting laboratori is in Germany where they also test all Pilatus including PC-24 and many militari projects. This laboratori also did a HIRF test of all wire harnesses in the B23. So we can say that it is really safe. During this project our company learned a lot, me as well. Also during 2024 we got our full DOA with incredible privilegia, we did certification of 916 in UL. Also 916 in “B23” for US market what we deliver in March 2024 to the US. Last project is B23 912iSc which single lever control. We save also weight so the plane is “more” equipped and the empty weight is 450Kg the fly characteristic is excellent also performance is better than 912 carburetor special the fuel consumption in 100kt is just 14l/h. (final TC should be end of January 2025) We are waiting only for good weather for the noise test. So this year was very challenging. Also during January /February we should finish after three years FAA type certification, which is the biggest thing from my point of view in the GA aviation because FAA TC opens the door to the world. So I hope that my quick clarification help you understand the situation and explain that the VMC is there just for temporary time. Best Regards | ||||||
Hoch spannend - auf so vielen Ebenen. Und ich weiß jetzt, was ein Stormscope mit IFR in IMC zu tun hat. | ||||||
Es ist ganz unabhängig von Bristell interessant, dass die EASA wohl zumindest eine Zeit lang der Meinung war (und das deutsche LBA wohl immer noch ist ?!?), dass man den eigentlich durchaus sinnvollen Blitzschutz bei Flugzeugen auch ersetzen kann durch einen Aufkleber im Cockpit, der sagt: Und so ein Blitzschlag kann beim IFR-Fliegen nun mal passieren - wie wir gerade erst wieder durch den Bericht einer Fliegergruppe, die wirklich in keiner Weise verdächtig ist, mit Gewittern leichtsinnig umzugehen, gelernt haben. | ||||||
@f.s.: was lernen wir gerade in deutschland? Verdächtig ist jeder! den gilt es zu finden und zu isolieren... | ||||||
Ja, genau wie man die eigentlich sinnvollen Boots durch einen Aufkleber ersetzen kann, auf dem steht "bitte nicht im Eis herumfliegen." | ||||||
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